کلاس های آموزشی در حال ثبت نام

  • کلاس ماساژ سوئدی و رفلکسولوژی شهریور ماه 98
  • کلاس ماساژ سنگ داغ و سوئدی مهرماه ماه 98
  • کلاس ماساژ صورت و زیبایی و تای ماساژ شهریور ماه 98
  • کلاس کاربر ماساژ مهر ماه 98
  • پکیج آموزشی شامل (فیلم ، جزوه ، کلاس رفع اشکال ) برای تمامی کلاسها رایگان می باشد.
  • دوره های ماساژ با مدرک فنی و حرفه ای و بین المللی است.
  • دوره های فشرده یک روزه و دو روزه برای عزیزان شهرستانی هم برگزار می شود.
  • شماره تماس ثبت نام  09355209779 تلگرام

ماساژ درمانی برای لاغری چگونه است؟

نوشته شده توسط فرشاد فرج وند. قرار گرفته در مقالات ماساژ

ماساژ، روشی برای تمدد اعصاب و به دست آوردن آرامش است و امروزه بسياری از مردم به انجام آن تمايل دارند. ماساژ لاغری يكی از روش‌های كاهش وزن به حساب می‌آید که می‌توانید در کنار سایر روش‌های جانبی از آن بهره‌مند شوید. بسياری از كلينيک‌های درمانی با ماساژ لاغری، می‌توانند افراد علاقمند به لاغری را خوش اندام كرده و از اضافه وزن آن‌ها جلوگيری كنند.

ماساژ با هدف لاغر شدن برای چه کسانی مناسب است؟

برای از بین بردن توده چربی ها در برخی نقاط بدن در افراد خاص نیاز به روش های مکملی مثل ماساژ است. مثلا وقتی فرد گرفتار بیماری هایی مانند زانودرد، کمردرد یا آرتروز می شود و به همین دلیل دچار محدودیت های حرکتی می شود و قادر به انجام برخی از حرکات خاص ورزشی نیست و یا در برخی موارد ناتوان از پیاده روی می باشدو همینجا است که سیستم های کمکی مانند ماساژ لاغری به عنوان روش های مکمل برای درمان چاقی به کمک فرد می آید. 

سلولیت به طور کلی در کجا واقع شده است؟

تجمع سلولیت در بدن آقایان و خانم ها متفاوت است در خانمها: بازوها ، پشت ، معده ، کمر ، پایین ، باسن ، ران ، پاهای پایینی و فوقانی. آقایان: سینه ، پشت ، معده و کمر و پاهای بالایی. 80٪ از زنان بالای 20 سال به دلایل مختلف سلولیت دارند. سبک زندگی ، هورمونی ، متابولیسم و غیره ...ممکن است  لاغر باشید اما  می توانید سلولیت داشته باشید!

مزیت های  ماساژ لاغری

  • کم شدن بافت چربی بدن
  •  افزایش عملکرد دستگاه گوارش
  •  کمک به تسریع حرکات روده برای خارج کردن مواد سمی از بدن
  •  رفع یبوست
  • ضمن سفت شدن پوست ، سلولیت را در تمام بدن کاهش می دهد.
  • شکم ، پشت ، ران ، بازوها و سایر مناطق مشکل دار را شکل می دهد.
شیوه ی ماساژ لاغری

مجموعه ای از تکنیک های مادر(حرکات سراندن، مالشی، ورزدادن و ضربه ای) در رشته اصلی ماساژ وجود دارد که زیرشاخه های مختلف ماساژ از جمله ماساژ لاغری، از همین تکنیک های مادر برای رسیدن به هدف خود از آن ها الگوبرداری می کنند.

1_حرکت سراندن (افلوراژ)؛ حرکتی است که به عنوان مقدمه ماساژ لاغری شناخته می شود. این حرکت با سراندن کف دست ها در یک جهت انجام می شود که هنگام بازگشت به نقطه شروع، فشاری سطحی وارد می کند. هدف از انجام این حرکت بالا بردن گردش خون موضعی و آماده سازی بدن برای تکنیک های بعدی ماساژ است.

2_برای انجام حرکت مالشی، باید با کف دست ها مثل اتو، در طول عضلات مورد نظر، حرکت رفت و برگشت انجام داد که این حرکت روی عضلات مایل شکمی، به صورت عکس انجام می شود. هدف از انجام این حرکت، بالا بردن گرما و افزایش جریان خون موضعی است.

3_در ماساژ لاغری، هدف فرد دستیابی به تناسب اندام است. ماساژ لاغری در واقع زمانی به کمک فرد می آید که چربی های انباشته بعضی نقاط بدن، نیاز به گزینه ای غیراز ورزش دارند.

4_حرکت ورز دادن: روی نواحی شکم، نشیمنگاه، بالای پاها و امثال آن انجام می شود.در این حرکت عضلات را فشرده و بلند کرده، سپس رها می کنیم. این حرکت نیز باعث بالا رفتن جریان خون، گرم شدن بافت ها و بالا رفتن قابلیت ارتجاعی عضلات می شود.

5_حرکت ضربه ای شامل ۲ نوع تکنیک ساطوری و نیشگون گرفتن می شود.

تعداد جلسات ماساژ لاغری

بدن ها با هم متفاوت هستند؛ چربی ها، میزان هورمون ها، بیماری های زمینه ای، آمادگی جسمانی و… همه و همه باعث تفاوت در شرایط مراجعه کنندگان می شود. بنابراین حتی اگر ۲ خانم یا ۲ آقا، وزن و قد یکسانی داشته و نواحی تجمع چربی در بدن شان یکسان هم باشد، باز نباید توقع داشته باشند که در یک مدت زمان یکسان به نتیجه مشابه هم دست پیدا کنند.هر فرد معمولا باید حداقل ۲ بار و نهایتا ۳ بار در هفته برای ماساژ مراجعه کند. از آنجا که بدن باید به چربی سوزی عادت کند، بهتر است فرد دفعات مراجعه به مرکز را در حد ۲ تا ۳ بار در هفته حفظ کند؛ زیرا مراجعه بیش از این مقدار در هفته، به صورت فشرده، قطعا بعد از مدتی برای فرد خسته کننده خواهد شد که حتی ممکن است فرد را از ورزش، زده کند. بنابراین بهتر است تعادل در این میان رعایت شود تا نه تنها فرد از ماساژ و ورزش و رژیم غذایی خسته نشود بلکه بدنش به مقدار مشخصی غذا و فعالیت عادت کند. به این ترتیب نتیجه ماساژدرمانی بدون بازگشت خواهد بود؛ مگر این که فرد دوباره به عادات بد گذشته اش، مثل پرخوری و کم تحرکی و مصرف بیش از حد چربی و شیرینی و سایر مواد مضر، برگردد.

لطفا نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید

با نویسنده این مطلب آشنا شوید
فرشاد فرج وند هستم

ماسور تیم های ملی دو و میدانی ، قایقرانی ، وزنه برداری و باشگاههای جودو ، فوتبال

عضو سابق انجمن ماساژ ورزشی فدراسیون پزشکی ورزشی

اولین ورودی رشته تحصیلی ماساژ و کایروپرکتیک

مدرس بین المللی سبک های مختلف ماساژ

محقق و نویسنده مقالات و کتب ماساژ


معرفی ماساژ آنلاین

ماساژ آنلاین اولین سایت جامع در زمینه آموزش علم ماساژ،طب سنتی و طب سوزنی و همچنین درمان های دستی می باشد.به دور از هر گونه انحراف و نشر مطالب غیر اخلاقی و غیر علمی سعی در رشد ماساژ دارد.

تماس با ما

به ماساژ آنلاین +1 بدهید.